Et yogashot og så er jeg tilbage

Snapchat og bækkenbund

image

Så er det fredag og det skal fejres med en hurtig gang bækkenbundstræning og måske en kokostop senere.

Jeg har lavet en lille indspirationsvideo med bækkenbundstræning på snapchat (@josefinebarrett). Til jer som ikke er på snapchat, så har jeg lige downloadet et uddrag, som i får her;

Når du træner din bækkenbund, så er det vigtigt både at kunne aktivere og afspænde. Efter du har født eller bare generelt (når du ikke er gravid), så er det en god ide at afspænde på en indånding og på en udånding aktiverer du bækkenbunden og transversus samtidig. Læg dig på ryggen med dine fødder i gulvet. Ha et naturligt lændesvaj. Du kan mærke om din transversus er aktiv, ved at presse dine fingre blidt ned i maven lige ved siden af hoften. Prøv så at aktivere din transversus. Er den aktiv? Prøv at leg lidt med at mærke forskel på, hvornår du aktivere din bækkenbund og hvornår du aktiverer din transversus. Kan du aktivere din bækkenbund uden din transversus? Og omvendt? Virkelig mærk hvordan de forskellige aktiveringer føles. Det er en lille fin fornemmelse. Ikke en krampagtig spænding. Forestil dig, at du kan suge et tyndt silketørkæle op med din bækkenbund. Et lille fint sug eller løft.

Fortsæt denne bækkenbundstræning med åndedrættet, så mange runder du kan, hvor du har god kontakt og aktivering i område. Måske 10 eller 20 runder.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Et yogashot og så er jeg tilbage