Derfor vikler jeg min baby

Pinse-solhilsen

mig1

Jeg har fået flad numse, slaskede lår og klassiske mormorarme. Det er okey. Sådan må min krop gerne se ud – siger jeg konstant til mig selv. Jeg vil gerne smide mine 10+ graviditetskilo og blive stærk i en fart. Hvilket også gerne ville i tirsdags til trilletræning…. Men jeg prøve at acceptere, at kroppen har brug for at blive langsomt stærkere i sit het eget tempo. Man er gravid i 9 måneder og det giver god mening, at kroppen har brug for 9 måneder til at finde sig selv igen. Og måske ikke finde tilbage hvor den var, men finde et nyt “sig selv”. Det sidste min post-gravide hormonkrop har brug for lige nu, er at jeg stresser den. For så fucker mine hormoner bare helt op – som i kan læse om HER. Jeg må have gang i mere yoga og meditation, når mine utålmodige sommerkropstanker tager over 🙂 Lige nu vil jeg fokusere på at blive stærkere, for jeg savner min styrke og jeg tror også at min fysiske styrke kan hjælpe på min mentale styrke – det plejer den i hvert fald.

Lidt har også ret. Selvom jeg ikke får lavet lange og udfordrende yogasekvenser, så er lidt yoga dagligt med til at styrke min krop stille og roligt.

Det er dejligt at være tilbage på måtten. Min krop er stadig anderledes, mine led er blødere, jeg mangler styrke, kroppen er træt og har stadig mine graviditetskilo af bære på. Men mon ikke de langsomt ryger af, når jeg nu så småt er tilbage på måtten og gemmer chokoladen lidt længere væk 🙂 😉

Jeg har lavet en pinsesolhilsen på 4 min., som jeg de sidste par dage har lavet mellem 3-5 runder af. Hvis jeg tager 5 runder efterfulgt af 10 min. afspænding, så har jeg lavet 30 min. yoga. Jeg har fået gang i pulsen, fået gang i blodomløbet, vækket mine muskler i hele kroppen og strukket min trætte krop. Ved at jeg laver den samme lille sekvens 5 gange, behøver jeg heller ikke at tænke særlig meget over de enkelte stillinger, men bare lade kroppen bevæge sig i et meditativt flow. Jeg elsker elsker elsker flow, elsker at bevæge kroppen med åndedrættet og give slip på tanker og enkelte stillinger. Men bare lade kroppen bevæge sig med ro og styrke.

Prøv denne lille pinsesolhilsen, bare én eller tre runder. Din krop vil takke dig 🙂

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Derfor vikler jeg min baby