Bogen der var som sendt fra himlen...

Mombie…

imageApropos mit sidste indlæg om at være ramt af stress, som du kan læse HER, så har jeg lige trukket stikket den seneste uges tid og bloggen har derfor været lidt stille. Det var været tiltrængt og rigtig dejligt. Både for at få ro på kroppen og ikke hele tiden være lige så online som jeg plejer, men også for at nyde min barsel og baby endnu mere. Jeg har simpelthen følt mig heeeeelt udbrændt og det er jeg virkelig træt af. Det er så småt begyndt at blive bedre, fordi jeg har lavet nogle ting om i min hverdag. Jeg er begyndt at få mere yoga ind i min dagligdag igen og selvom jeg ikke føler at jeg har tid til det, så er det noget som SKAL prioriteres. Bare 15 min. for mig selv hver dag. Om det så betyder, at jeg skal sætte mig ud i haven før hytten vågner og trække vejret helt roligt og “komme ned i kroppen”. For det er bla. det, som er problemet, at jeg kan ikke rigtig mærke mig selv og jeg reagerer på måder jeg slet ikke kan genkende. Jeg føler mig helt ved siden af mig selv. Kender i det?

Udover yoga, så har jeg ændret nogle ting ved min kost, for at reparerer kroppen indefra. Jeg har stor respekt for kostens virkning på en krop ude af balance, så det må simpelthen være en af de vigtigste ting at se på. En tredje ting, som jeg også vil gøre mere for, er søvnen! SØVN! Jeg er så træt træt træt. Jeg sover virkelig dårligt om natten og jeg ved ikke om min nattesøvn bliver bedre lige foreløbig, så jeg må få indført middagslur. Det SKAL jeg! Det må simpelthen være muligt, inden jeg går helt grassat. Nu er det slut med det-er-synd-for-mig-croissanter, 5 kopper kaffer for at holde den kørende og spændte skuldre under ørene. Nu har der været untagelsestilstand for længe og al den undstandelsetilstands-trøstespisning er virkelig ikke godt for særlig meget, heller for min ønskede afsked med graviditetstøjet, som stadig er det eneste jeg kan klemme mig i. Nå men, tilbage til emnet – min vej ud af stress -, og mine 3 nylige tiltag for at få det bedre:

  1. Yoga
  2. Mad
  3. søvn

Jeg giver jer lige en update snarest og uddyber de tre punkter yderligere✌🏼️

 

3 kommentarer

  • Marianne

    Kære Josefine. Jeg kender så meget følelsen af at være ved siden af sig selv, det med at dulme trætheden med det-er-synd-for-mig bagværk og de alt for spændte skuldre. Agnethe er nu 7 mdr. og mit seneste tiltag for at forsøge at få sænket skuldrene er at stoppe nat amningen mellem midnat og kl. 5-6 om morgenen.
    Glæder mig til at høre mere om det med kosten og håber det får den ønskede effekt.
    Tusind tak for at du deler dine tanker, jeg nyder at læse med om stort og småt 😀

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • YOGAMOR

      Jeg har først lige læst din besked kære Marianne. Men tusind tak for din kommentar. Jeg synes at det går meget bedre med kosten – men jeg er stadig mombie. Nu er Elva 7 måneder og jeg er nok lidt samme sted, som da du skrev. Jeg overvejer om jeg skal gøre noget ved det natamning – for jeg er oppe 4 gange og er såååååå smadret. Hvordan går det hos dig? Sover du bedre?

      Kram og tak

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mia

    Du fik lige mindet mig om at jeg har brug for præcis det samme <3 tak skønneste du

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Bogen der var som sendt fra himlen...