Campinglivet i Rom

De 5 tibetanere

image

image

Vi sveder i Sorano, Toscana. Nu er vi rejst fra campingpladsen i Rom og kørt til Toscana, hvor vi nu bor i et skønt hus med Tores familie. Udsigten er fantastisk og vinen er god 👍🏼

Jeg har får gang i De 5 tibetanere, som jeg ofte bruger på mine rejser eller når jeg har brug for en daglig (hurtig) yogasekvens, som min krop elsker. Jeg har kort nævnt dem tidligere, da jeg var i sommerhus, men vil snarest skrive lidt mere om tibetanerne på bloggen.

Kort sagt, så er det “et system” af fem øvelser til at forbedre livskvaliteten (og meget andet), lavet af tibetanske præster. Øvelserne aktiverer kroppens 7 chakra og øger prana i kroppen (det skal jeg nok også skrive mere om). Alle fem øvelser skal laves i en bestemt rækkefølge hver dag.

Hvis du er nybegynder, så snart med at lave 5 eller 7 gentagelser af hver øvelse. Det er vigtigt, at du starter med et ulige antal. Hver uge (eller dag) øger du antallet af gentagelser med 2, det gør du til du er nået 21 gentagelser. Derefter fortsætter du med 21 gentagelser, ikke mere. Det anbefales at lave øvelserne om morgenen på Tom mave. Når du har gennemført alle øvelserne, så læg dog ned i Savasana fladt på ryggen) og træk vejret roligt og dybt.

Jeg vil uddybe hver øvelse på bloggen snarest ❤️ God fornøjelse med de 5 tibetanere.

Internettet er desværre for dårligt til at uploade billeder til bloggen, så jeg har lånt et gammel billede. Der er flere rejsebilleder på Instagram @yogamor.dk 😘

   

2 kommentarer

  • Jeg har fulgt med i noget tid nu, og elsker din blog. Vi har født næsten samtidig, så det er lidt sjovt at følge en der har en jævnaldrende bebs 🙂
    Håber I nyder jeres ferie, tænkte om du ikke havde nogle gode tips til nogle efterfødsels yoga øvelser? Sådan nogen gode afslappende, gerne opstrammende og anti-tis-i-bukserne agtige øvelser til når man lige har 10 min for sig selv. Du ved sikkert hvad jeg snakker om 😉
    Mvh Tina

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • YOGAMOR

      Hej Tina, Tak for din besked, som havde gemt sig godt, derfor har jeg ikke fået svaret 🙂 HVor hyggeligt at vi følges. Jeg vil meget gerne vise nogle bækkenbundsøvelser. Jeg har skrevet lidt om det tidligere, prøv at søg på bækkenbund og se om der kommer noget op. Men hvis jeg lige hurtigt skal skrive noget om det, så vil jeg anbefale at træne bækkenbunden med åndedrættet. Ta en dyb indånding mens du afspænder bækkenbunden – lang udånding hvor du aktivere/suger/løfter op i bækkenbunden. Har du kontakt til bækkenbunden?
      Vh Josefine

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Campinglivet i Rom