"Hvis bare jeg havde..."

5 min. yoga er også dejligt…

Det bedste er, når jeg står op efter en urolig nat, hvor jeg har ligget i de mest akavede stillinger for at amme Elva, så zombie’e hen på måtten og strække min trætte stive krop. På samme måde som en kat der lige er vågnet. Bare lige strække og twiste rygsøjlen, nakken, bagsiden er benene, åbne brystet og forsiden af kroppen op. Det er seriøst det bedste. Min krop er SÅ taknemmelig bare for 5 min. yogaasanas (yogastillinger). Efter lillesøster er kommet, så har min praksis ændre sig en del. Under min graviditet kunne jeg lave masser af yoga hjemme, når Aya var i børnehave eller når hun var puttet. Jeg kunne i den grad fokusere på min afspænding, som nogle gange tog 30 min. og generelt var min praksis meget indadvendt, for at connecte med lillesøster i maven. Nu er det helt anderledes. Jeg har hele tiden et øre og et øje på Elva og hun synes ikke altid at jeg skal lave yoga særlig lang tid af gangen. Min praksis er derfor MEGET afbrudt og på en HELT anden måde end før. Jeg savner selvfølgelig den rolige og mere indadvendte yoga engang i mellem, men det skal ikke holde mig fra måtten. Jeg skal bare lige finde ud af den nye måde at praktisere yoga på. Elva må gerne være med og der må gerne være mange spise og skide pauser undervejs. Det er også en god yogapraksis, nemlig at være tilstede lige NU og give slip på forventninger. Give slip på hvordan det plejer at være.

Nu vil jeg lave lidt morgenstræk, så må vi se hvor mange minutter det bliver til.

5 min. yogaasanas er også dejligt 🙂

Jeg faldt lige over denne artikel, som fint viser hvilke muskler der primært er i fokus, i de forskellige asanas. Den skal i lige se. Den måde jeg praktiserer yogaasanas fortiden er i flow, hvor jeg ikke holder strækkene i lang tid – som i fx. yin yoga. Jeg elsker yin yoga, men det er ikke lige den stilart som min krop har brug for lige fortiden. Mine led er stadig bløde pga. hormonforandringer i kroppen, så jeg passer lidt på med lange og dybe stræk – endnu.

Her er atiklen som viser de forskellige muskler, som primært er i fokus, når du strækker kroppen på forskellige måder.

36 Pictures To See Which Muscle You’re Stretching

God solskinsdag. Jeg vil trille hjem min mors have og blive forkælet 🙂

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

"Hvis bare jeg havde..."